fbpx
skip to Main Content
7 Tips Om Jouw Vet% Drastisch Te Verlagen Zonder Dieet.

7 tips om jouw vet% drastisch te verlagen zonder dieet.

Waarschijnlijk ben ook jij op zoek naar het perfecte trainings- en voedingsplan om blijvend vet te verbranden. Het perfecte plan kun je zelf creëren! En wij helpen jou daar graag bij.

Daarom besloot ik om onderstaande tips met jou te delen zodat je zelf een begin kunt maken om eindelijk eens blijvend vet te verbranden.

Deze tips kun je toepassen in jouw leefstijl en hiermee zal je binnen een week goede resultaten behalen.

Denk aan:

  • Meer energie,
  • Fitter wakker worden en
  • Geen opgeblazen gevoel meer

Tip 1: Eet 6 kleine maaltijden per dag

Door 6 kleine(re) maaltijden verdeeld over de dag te eten, hoeft je lichaam niet heel veel energie te stoppen in de vertering hiervan. Zeker na een periode waarin je niet heel goed op je voeding hebt gelet is je spijsvertering vaak slecht, waardoor je weinig voedingsstoffen zal opnemen in je darmen.

Tip 2: Drink minimaal 2,5 liter water per dag

Om diverse redenen is het belangrijk om voldoende gehydrateerd te blijven. Dit kun je het beste doen met water en (groene) (Matcha) thee. Frisdranken, koffie (je kunt er gerust max. 3 per dag drinken) en alcohol onttrekken vocht aan het lichaam.
Het transport van belangrijke vitamines, maar ook bijvoorbeeld de afvoer van afvalstoffen is afhankelijk van voldoende water in het lichaam.
De hersenen bestaan voor bijna 96% uit water en wanneer je goed gehydrateerd bent kan jouw kracht tot wel 15% toenemen en je uithoudingsvermogen tot wel 25%…

Tip 3: Doe 2 tot 4 x per week aan krachttraining

Natuurlijk heb je het druk, zoals iedereen. Maar het loont om minimaal 2x per week 30-45 minuten aan krachttraining te doen. Door je spiermassa te trainen, neemt de hoeveelheid spiermassa toe en zal je dus ook op het moment dat je achter je bureau of thuis op de bank zit, meer vet verbranden dan wanneer je geen krachttraining doet. Cardiotraining heeft dit effect helaas niet.

Tip 4: Scheidt (tijdelijk) de koolhydraten van eiwitten en vetten

Zoals ik bij tip 1 al zei. Onze spijsvertering is door (meestal) het eten van slechte voeding geminimaliseerd. Je verteert je voeding niet goed en daardoor krijg je te weinig voedingsstoffen binnen en krijg je last van diverse klachten. Uiteindelijk kan dit zelfs tot depressies leiden.

Eiwitten verteren voornamelijk in een zure omgeving en koolhydraten juist in een meer neutraal basisch milieu. Doordat we vaak veel te weinig eiwitten en vetten eten, maar wel voornamelijk koolhydraten op ons menu zetten hoeft het lichaam geen maagzuur aan te maken.
Nu werkt ons lichaam superefficiënt en zet alleen de functies in die het nodig heeft. Wanneer je dus nooit maagzuur nodig hebt, maakt het lichaam het ook niet meer aan. Om het simpel uit te leggen.
Om dit essentiële proces weer te optimaliseren is het belangrijk om tijdelijk de koolhydraten gescheiden te eten van de eiwitten en vetten. Eiwitten en vetten eet je altijd samen met groenten.
Eet dagelijks max. 2 koolhydraatmaaltijden en 4 eiwit/vet/groenten maaltijden. En je zult binnen een week al meer energie hebben.

Tip 5: Suppleer met basissupplementen om je tekorten aan te vullen

Sommige ‘voedingsdeskundigen’ zeggen dat je alle voedingsstoffen uit je voeding moet kunnen halen. Wanneer we geen gestresst leven zouden leiden en volledig biologisch en elke dag een kilo groenten zouden eten, zouden wij ons kunnen vinden in deze stelling. Maar dit is niet de realiteit. Dus het suppleren van basis voedingssupplementen zijn enorm belangrijk om ervoor te zorgen dat je alle voedingsstoffen binnen krijgt die je nodig hebt. Hier vind je de onze ‘Daily Essentials’ 
In dit pakket zitten multivitamine, visolie met muntsmaak, vitamine D3 en Matcha thee. Hiermee krijg je alle essentiële voedingsstoffen binnen die je dagelijks nodig hebt als aanvulling op jouw dagelijkse basisvoeding.

Tip 6: Plan je maaltijden voor de komende week

Als je op zondagmiddag op de bank zit, kun je in 10 minuten een lijstje maken van wat je allemaal kunt eten de komende week.
Als je dit slim doet hoef je maar 4 verschillende lijstjes te maken die je wekelijks gaat afwisselen. Schrijf eerst op wat je als ontbijt, tussendoor, lunch, tussendoor, diner en avondsnack gaat eten voor elke dag van de komende week. Zorg dat je elke 3 uur iets eet.
Daarna maak je een boodschappenlijstje voor de producten die je niet in huis hebt. Het enige wat je dan nog maar hoeft te doen is je maaltijden bereiden. Zo ben je voorbereid en grijp je niet mis. Resultaat gegarandeerd!

Tip 7: Ontspan dagelijks

We moeten al heel veel. Zorg dat je dagelijks iets doet waar je ontspannen van wordt. Dit kan sporten zijn, maar ook een boek lezen, een wandeling maken, koken of een hobby uitoefenen.
Als je maar even met je gedachten uit de dagelijkse sleur bent. Je zal zien dat je je hierdoor veel meer ontspannen blijft voelen. En dat zorgt ervoor dat je beter slaapt, fitter wakker wordt etc etc.
Pas deze 7 tips eerst eens een week toe en kijk welke voordelen jij ervaart. Je zal versteld staan van wat jij binnen een week kunt veranderen!
Wil je meer weten of heb je vragen om resultaatgericht aan de slag te gaan? Stuur mij een email en ik help je verder.

Succes!

Marc Hogervorst

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top